Elektronikai eszközeink környezeti és társadalmi hatásai

e-Figyelő

A javítás hősei: mosógép panel csere helyett a férj megjavítja

2021. február 02. - fidusz

A javítás nemzetközi napjához (Repair Day) kapcsolódóan öbb olvasónktól is érkezett olyan visszajelzés, amely szerint a 40-50 ezer forintos 'panelcserét' a leleményes férj házilag, egy-egy egyszerű forrasztással kiváltotta. Mivel ez a probléma a tervezett elavulás elleni kampányunk kapcsán érkezett hozzászólásokban újra és újra felmerül, úgy gondoltuk, érdemes közzé tenni ezt a két történetet az e-Figyelő blogon is.

mosogep3.jpg

Egy nyíregyházi ismerősünk írta:

Egyik karácsony előtt említettem a férjemnek, hogy lassan 10 éves lesz a mosógépünk, így várható, hogy valami elpukkan benne. Egy hét sem telt el, a gép nem váltott programot. Hívjunk szerelőt, mondtuk, majd eljátszottuk, hogy mit fog mondani: 'Csókolom, ez panelhiba, ki lehet cserélni, de az 40000 forint, egyszerűbb venni egy modernebb, új gépet.' El is jött a szerelő, szó szerint a fentieket mondta, miután kivette a panelt. OK – mondta a férjem – akkor már vissza se tegye azt a panelt. Elment a szerelő, erre a férjem azt mondta: 'eredetileg csak egy elektronikai műszerész vónék, accsakide azt a panelt! Kiszedni nem mertem volna, de már látom, hogy kell visszatenni, miután megjavítottam.' Leült a nyáklap fölé, végigmérte mindegyik forrasztást és megtalálta az elpukkant időzítőt – biztos csak véletlen, hogy pont az és csak annyi a hiba – és barátaim, megjavította egyetlen forrasztással. Akkor picit elpityeredtem a boldogságtól és újra a kezdetekhez hasonló mértékben szerelmes lettem a férjembe. �
A gép azóta is megy. Ez öt éve volt. Kopkop.

mosogep2.jpg

Még mindig mosógép javítás. András írta:

Nemrég 5 éves lett mosógépünk érintő panelje a 'start' érintést nem érzékelte, nem indult el az egyébként a többi érintő beállításával működő, beállítható program. Szerelőt hívtam, szétszedte a panel részt, majd azt mondta: a műanyagok idővel vastagodnak (???) és azért nem érzékeli már az emberi elektromágneses teret. 55 ezer Ft lenne egy panelcsere anyagköltsége, plusz munkadíj, hasznosabb venni egy újat.
Tudva, hogy mibe kerülne egy új mosógép, és ugyan távközlési mérnökként is dolgoztam régebben, de még mindig 'valamelyest' értve az elektronikához, próbát tettem. Láttam, hogy szedte szét az érintős panel részt, mikor elment, én is szétszedtem. Hát láttam, megfordítva az érintős részt a kiemelése után, hogy olyan kis rugók viszik át az emberi érintési elektormágneses mezőt, mint a golyóstoll rugó, és a 'start' mező alatti kicsit összébb ment, egyszerűen egy kis fogóval megfogva, megnyújtottam, és a műanyag részre, a 'start' mező alá egy kis fémlapot ragasztottam, megnövelve az érzékelési felületet, a most már hosszabb rugó hozzá is érve, visszaszereltem a panelt. Utána kipróbálva, egy 'pöccintésre' elindult a mosás! 10 percbe telt az egész 'javítás'! A feleségem is nagyon örült, meg lettem dicsérve! A szerelőt kevésbé dicsérően emlegette...

A bejegyzés trackback címe:

https://efigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6816412672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása